Online marketing trends voor 2022

#1 Social shopping 

Wie zegt dat jij jouw producten alleen via je webshop kunt verkopen? Het verkopen via social media is een opkomende trend waar steeds meer bedrijven op inhaken. Een kans die je natuurlijk met beide handen moet aangrijpen. Dichter bij je doelgroep kun je namelijk niet zitten. Instagram shopping is manier om verkopen via social media te starten. Wil jij hiermee aan de slag? Je maakt makkelijk een productcatalogus aan in je zakelijke Facebook/Instagram account.

#2 Menselijkheid & persoonlijkheid

De digitale wereld heeft een hoop voordelen. We kunnen gemakkelijk informatie opzoeken, items bestellen en communiceren met elkaar. Het wordt steeds gemakkelijker om grotere groepen mensen te bereiken, maar de risico om menselijkheid en persoonlijkheid uit het oog te verliezen is groot. Terwijl deze onderdelen tegenwoordig heel erg gewenst zijn én voor binding met jouw doelgroep zorgen. Vind manieren om jouw klanten toch een persoonlijke experience te geven. Kies bijvoorbeeld voor subdoelgroepen die je ieder op een andere manier benaderd of zet micro-influencers in. Deze influencers richten zich op een niche in plaats van een grote doelgroep!

#3 Automatiseren & data

Hoewel persoonlijkheid en menselijkheid dus essentieel zijn voor een goede relatie met de klant, zijn er steeds meer mogelijkheden om processen achter de schermen te optimaliseren en automatiseren. Door de groeiende datastromen komt men steeds meer over de klant te weten, wat ingezet kan worden voor personalisatie. Daarnaast kan het automatiseren van processen het leven van een online marketeer een stuk makkelijk maken. Door het inplannen van social media posts, het opmaken van dashboards en het automatisch genereren van analyses houd jij namelijk meer tijd over voor het maken van strategische plannen.

#4 User generated content

Wat is user generated content? De term zegt het al: content die gemaakt is door gebruikers. Dat klinkt natuurlijk als een win=win situatie. Jij wordt voorzien van interessante en herbruikbare content, en de klant voelt binding met jouw bedrijf. Voorbeelden van user generated content zijn bijvoorbeeld reviews of afbeeldingen/video’s op social media. Een ander voordeel van user generated content is natuurlijk dat het anderen overtuigd. Het is wel belangrijk dat jij jouw doelgroep stimuleert om deze content te genereren. Dat kun je bijvoorbeeld doen door een winactie op te zetten voor de leukste foto of een kortingscode aan te bieden wanneer mensen een review achterlaten! Tip: stimuleer je klanten om een vaste hashtag te gebruiken op social media. Zo kun jij in een oogopslag zien wat er allemaal over je bedrijf gepost wordt! 

Het zoekgedrag van consumenten blijft een van de belangrijkste topics in de online marketingwereld. Organische zoeken is namelijk nog steeds een van de meest populaire methodes. Hoewel de opkomst van voice search in Nederland niet zo snel leek te gaan als in eerste instantie werd verwacht, lijkt er toch verandering in die trend te komen. Bij voice search worden de zoekopdrachten spraak gestuurd uitgevoerd. Dat kan bijvoorbeeld gaan via Apple’s Siri of een Google Home. Meer weten over hoe je jouw content optimaliseert voor voice search? Houd dan onze blog in de gaten! 

DEEL DIT BERICHT

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Gerelateerde berichten

Recente berichten

ACTIE: Social media post laten ontwerpen

Bijna ieder bedrijf is wel actief op social media. Het biedt dan ook kansen op meer naamsbekendheid en het genereren van leads. Zonder goede Social media strategie óf een goede

Online marketing trends voor 2022

#1 Social shopping  Wie zegt dat jij jouw producten alleen via je webshop kunt verkopen? Het verkopen via social media is een opkomende trend waar steeds meer bedrijven op inhaken.

GRATIS kerstkaart design in jouw huisstijl

Nu oktober alweer op zijn einde loopt staan de feestdagen voor de deur. Dé ideale kans voor klantbinding en het versterken van de band tussen jou en je klanten! Door

Advertentie