Favorieten, Featured, Website

Checklist: Waaraan voldoet een succesvolle website?

Websites zijn het online visitekaartje van bedrijven. In 2018 had maar liefst 94% van alle bedrijven een eigen website, maar helaas zijn niet alle bedrijfswebsites even succesvol. Sommige websites zijn niet gebruiksvriendelijk en andere niet visueel aantrekkelijk. Veel ZZP’ers en MKB’ers zijn niet op de hoogte van trends op gebied van bijvoorbeeld SEO of usability. Dat geeft niet! In deze blog leggen we je uit aan welke voorwaarden een succesvolle website moet voldoen.

#1 Domeinnaam, webhosting en CMS

De domeinnaam, webhosting en CMS vormen de basis van jouw zakelijke website. Ben jij nog niet bekend met deze termen? Dan is het wellicht verstandig om eerst onze blog over de basisprincipes van een wesbite te lezen. Je vindt deze hier! Kies voor een domeinnaam met een .nl of .com domeinnaamextensie. Deze zijn namelijk het meest populair én worden als het meest betrouwbaar gezien. Bezuinigen op een webhosting is niet aan te raden. Hierbij speelt beveiliging en snelheid een grote rol! Tot slot is de keuze voor een CMS een hele belangrijke. Hiermee wordt jouw website gebouwd. Kies voor een CMS wat veel mogelijkheden biedt en waarmee je later nog uit kunt breiden. Je weet nooit waar je met jouw bedrijf naar toe wilt in de toekomst.

#2 Google analytics koppeling

Het maken van een Google Analytics koppeling is essentieel voor iedere ondernemer die wil weten wie zijn/haar klanten zijn, waar zij vandaan komen en wat hun interesses zijn. Bovendien kun je met Google Analytics de gebruiksvriendelijkheid van jouw website meten. Welke pagina’s worden bijvoorbeeld bijna niet bezocht en op welke pagina’s haken jouw klanten af? Om je website te blijven optimaliseren en betere ervaring te kunnen bieden is dit dus een echte must. Meten = weten!

Google Analytics for website

#3 Structuur

Zorg voor een duidelijke structuur bij jouw website. Niemand wil eindeloos zoeken en veel klanten haken dan ook af wanneer het te lang duurt voordat zij bepaalde info kunnen vinden. Een veelvoorkomende structuur van het hoofdmenu is: Home – Over ons – Aanbod – Contact. Hierbij geldt dus duidelijk de regel: less is more!

#4 Branding

Je wilt natuurlijk dat klanten jouw bedrijf gaan herkennen. Branding is hierbij het toverwoord. Je zorgt voor een kenmerkende stijl die je doorvoert op al jouw kanalen. Denk hierbij aan kleurgebruik, lettertypes en afbeeldingen. Vergeet niet om altijd dezelfde “tone of voice” aan te nemen. Spreek je jouw klanten met “je” of “u” aan? Zorg dat je hierin 1 lijn trekt. Het opstellen van een brandboek kan je hierbij enorm helpen!

#5 SEO

SEO wordt door veel bedrijven vergeten. Dat is erg sonde want je kunt er veel mee bereiken. Door middel van de juiste URL-structuur, kwalitatieve hosting, een snelle én goed beveiligde website kun je er bijvoorbeeld al voor zorgen dat jij hoger in Google rankt dan jouw concurrent die niet met zoekmachine optimalisatie aan de slag gaat.

#6 Call-to-action

Uiteindelijk wil jij iets bereiken met jouw website? Wil je dat website bezoekers contact met je opnemen, een offerte aanvragen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief of je portfolio bekijken? Maak hen hierop dan attent met zogenaamde “call-to-action” buttons waarmee jij bezoekers aanspoort op een bepaalde actie te ondernemen.

DEEL DIT BERICHT

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Gerelateerde berichten

Didy van Belkom

ONLINE MARKETEER

Als Online Marketeer help ik jou bij het oplossen van online marketing vraagstukken! Voor en strakke content planning, pakkende website teksten en goede SEO instellingen ben je bij mij aan het juiste adres. In de blogs deel ik mijn kennis met je!

Categorieën
Onze favorieten
Sponsor

HIER JOUW ADVERTENTIE?

Explore